Litterært fordypningsemne

11.09.12

I de to ukene som har gått, har jeg vært rundt i alle tredjeklassene og snakket om valg av bøker til litterært fordypningsemne. Det er så morsomt og inspirerende! Morsomt fordi alle er så interessert, og inspirerende når vi får en dialog i klasserommet. Jeg har tatt for meg tre bøker fra «virkelighetslitteraturen»: Min kamp 1En rekke avbrutte forsøk og Før jeg brenner ned. Til slutt har jeg tatt for meg tre bøker med tema «tilbake til naturen»: Ut å stjæle hester, Harens år, og Doppler. Bøkene fra den siste kategorien er fine og lese sammen med enkelte av Hamsuns bøker (Pan eller Markens grøde), som også beskriver strevet og gleden ved å klare seg med det naturen gir. Lykke til – alle tredjeklassinger! Det er bare å komme innom og slå av en prat om fordypningsemnet!

Legg igjen en kommentar

Følg med

Få nye innlegg levert til din innboks.

Bli med 76 andre følgere

